A budapesti metrókat 3 vonalra osztjuk: 1-es metró, aminek a nyomvonala sárga, 2-es metró, aminek a nyomvonala piros, és a 3-as metró, aminek kék a nyomvonala. Illetve a most épülő 4-es metrónak zöld lesz és megvannak már az 5-ös metró tervei, aminek pedig lila lessz a nyomvonala.
Az 1-es metrót 1896-ban a honfoglalás milleniumára építették, az alagutat kezdetleges bányászati módszerekkel kézzel ásták ki. Eredetileg villamost akartak, de a politikusok tiltakoztak és a föld alá került. Az elnevezése MILLFAV azaz Milleniumi Föld Alatti Vasút. A föld alattit maga Ferenc József is igénybe vette. Az alagutat teljesen 21 hónap alatt fejezték be.
A 2-es metrót 1954-ben kezdték el építen, néhány év múlva lelassúlt, majd leállt az építkezés. Aztán a '60-as években folytatódott. Az alagút nagyrészt mélyvezetésü, mellyet a szovjet gyártmányú fúrópajzs alakított ki a város alatt. Az átadás 1970. április 4.-én történt és az átadás előtt aki legelőszőr utazott rajta az az akkori miniszter, Kádár János volt.