Az autóbuszok és metrók világa

Ez a honlap az autóbuszokról és metrókról szól, a honlap mindig bővülni fog képekkel, leírásokkal. Jó szórakozást!

ik_agora.jpg

Ikarus Agora

Az Ikarus Agora a Renault Agora (később Irisbus Agora) típus egyetlen budapesti példánya. Az Agora az olasz-francia Irisbus autóbuszgyártó konszern elővárosi-városi, 3/4 részben alacsony padlómagasságú csuklós busza.Az Ikarus autóbuszgyárhoz sem tervezés, sem gyártás területén nincs köze. A típus készültekor a gyártó Irisbus tulajdonolta az Ikarus márkanevet ezért tehette a járműre az Ikarus márka jelzéseket. A jármű vázszerkezete Renault alvázra épült, emiatt önsúlya viszonylag nagy, hasznos terhelhetősége pedig kicsi az Ikarus 200-as és 400-as családokhoz képest. Iveco motorja megfelel az EURO III norma kibocsátási követelményeinek. Sebességváltója 4+1 fokozatos Voith automata váltó. Kétkörös légfékekkel van felszerelve; az első és harmadik tengely tárcsafékkel, a második pedig dobfékkel. Az ABS szériafelszereltség.[2]Négy széles ajtaja van, melyek közül az első kettes lépcsőmentes beszállást biztosít, a két hátsónál egy kisebb lépcső található. Az ajtók becsípődéskor automatikusan visszanyitnak. Belső elrendezése viszonylag szűkös, nagyobb tér a második és a harmadik ajtóval szemben található. A vizuális utas tájékoztatás megbízható, jól látható LED-es technológiát alkalmaz, de a leszállásjelzést nem jelzi vissza a jármű. A kocsit AVM-es irányítással szerelték fel. A járműtípus egyetlen példánya 2003 elején került a BKV-hoz, az Ikarus 412T trolibuszok késedelmes szállítása miatti kötbérként. A cégnek abban az időszakban ez volt az egyetlen alacsonypadlós csuklós autóbusza. Az Ikarust birtokló Irisbus tervei szerint egy esetleges tendernyerés esetén az Agora típusú járműveket Magyarországon szerelték volna össze, Ikarus márkanév alatt. A kocsi a cinkotai garázshoz került, ahol IIG-954 rendszámmal vették állományba 2003 januárjában. Eleinte a 7-es, majd 2004-től a 73gy viszonylaton közlekedett. Sokat állt a garázsban kisebb-nagyobb hibák miatt. A Thököly út rossz útminősége miatt váztörést szenvedett, és a motorja is leszakadt. A 2005-ös felújítás után a dél-pesti garázsba került, ahonnan a reptérbusz, majd a 136gy vonalán szolgált.Jelenleg (2009-ben) az 54-es és az 55-ös viszonylaton közlekedik.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 1
Heti: 5
Havi: 16
Össz.: 27 388

Látogatottság növelés
Oldal: Ikarus Agora
Az autóbuszok és metrók világa - © 2008 - 2024 - bkvbusz.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weblap készítő egyszerű. Weboldalak létrehozására: Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »