Ikarus 412
1999 és 2000 között szerezte be a BKV.
Az Ikarus 412 az Ikarus autóbuszgyár elővárosi-városi szuper-alacsonypadlós szóló busza. 1995-ban mutatták be a prototípusát, amely német exportra készült, Mercedes-Benz OM 447 E2 motorral, színházpadlós változat volt. Magyarországon először 1996-ban jelent meg Győrött, ami Rába D10 Euro 2-es motort tartalmazott. (A ma Budapesten közlekedő 412-esek Euro 2-es MAN dízelmotorokkal rendelkeznek.) 101 utas szállítására alkalmas, 25 normál, 4 lehajtható ülőhellyel rendelkezik.
Az Ikarus 412-esek 10.a, 10.b, valamint 10.c altípusaik MAN D0826 típusú, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű, soros, 6 hengeres, álló dízelmotor hajtja, melynek hengerűrtartalma 6871 cm3. E motoroknak legnagyobb teljesítménye 162 kW (220LE), legnagyobb nyomatéka pedig 820 Nm.
Első két ajtaja megfelelő méretű az utas áramlat átengedéséhez, a hátsó ajtó azonban csak 660 mm-es fél ajtó, ugyanis a hátulra helyezett motorja miatt a hátsó tengelynyomás megnőtt, így szükség van az utasok előreterelésére.
A buszokat FOK-GYEM utas tájékozató rendszerrel szerelték, amely a jármű homlokfalán és oldalán a járatszámot és az úti célt, az utastérben a pontos időt, a járatszámot, a végállomást, a busz hátán elhelyezett kis méretű kijelző pedig a járatszámot írja ki, ha el nem romlott :D .